Čujete li nešto čudno? Evo šta Vam auto poručuje

Motor automobila

Verovatno već prepoznajete uobičajene zvuke koje Vaš automobil proizvodi kada je sve u redu. Međutim, šta činiti kada se pojave čudni zvuci? U ovoj temi ćemo pokušati da Vam približimo na kakav bi kvar ili smetnju mogao da se odnosi određeni zvuk.

  • Piskav zvuk koji prestane kada ugasite motor: Prilagodite ili zamenite kaiš. Kaiš bi trebalo da ima elevaciju od oko 1 cm i ne sme biti pohaban, ispucao niti izlizan sa unutrašnje strane.
  • Kontinuiran piskav zvuk koji koji se može nastaviti i nakon gašenja motora: Proverite zatvarač hladnjaka. Možda se izlizala guma na dihtungu.
  • Ritmično “kuckanje” prilikom rada motora dok je auto u stanju mirovanja. Moguće je da je u pitanju motorno ulje u nedovoljnoj količini. Ugasite motor. Sačekajte deset minuta da se motor ohladi, a zatim proverite nivo ulja. Naš video tutorijal Vam može pomoći ukoliko niste sigurni kako da to obavite sami. Ukoliko je ulje u redu, verovatno će mehaničar morati da proveri ventile.

Rad motora

  • Glasno kucanje motora: Zaustavite vozilo i pozovite servis. Izvor ovog zvuka može biti labava razvodna ruka ili nagomilan ugljenik unutar motora. Međutim, ukoliko je u pitanju labav ležaj ili neispravan klip, to može dovesti do kvara motora.
  • Blago kuckanje može biti rezultat korićšenja goriva sa neodgovarajućum oktanskom vrednošću.
  • Čujete da motor radi i nakon gašenja:  Ovo se dešava automobilima koji imaju karburtore. Obično je uzrok ler gas koji je suviše visok, ili višak ugljenika u komori.
  • Zviždanje ispod haube: Proverite creva i da li nešto curi. Ako zviždanje dolazi iznutra, verovatno propuštaju gume oko stakala.
  • Motor radi u nepravilnom ritmu dok je automobil u stanju mirovanja: Isključite motor i probajte da uradite nešto od navedenog:
    • Proverite da li su kablovi koji vode do svećica neoštećeni i da li se neki izvukao.
    • Skidajte jednu po jednu svećicu kako biste proverili da li su čiste i da li su dobro zavrnute. Zamenite sve koje su oštećene ili pregorele.
    • Ukoliko problem nije do svećica, neka Vam mehaničar proveri sistem za paljenje elektronskim putem.
  • Upaljen motor se čuje glasno dok je automobil u stanju mirovanja: Neka Vam tehničar proveri kompresiju u svakom od cilindara.
  • Vaš auto proizvodi veliku buku: Verovatno je uzrok rupa u prigušivaču. Zamenite ga odmah.
  • Na krivinama čujete zujanje ili “cviljenje”: Moguće je da su se izlizali ležajevi točkova.
  • Gume proizvode čudan zvuk u pravilnom ritmu prilikom vožnje: Proverite koliko su napumpane gume, koliko su izlizane i da li su točkovi izbalansirani.

 Zvuk gume

  • Čujete “cviljenje” prilikom kočenja: Verovatno ste istrošili pedale na kočnicama. Zamenite ih što pre.
  • Čujete krčanje koje dolazi odozdo ili ide ka zadnjoj strani vozila: Problem može biti oštećen auspuh, prigušivač, katalitički konvertor, istrošeno kardansko vratilo ili neki drugi deo sistema za prenos snage.
  • Čujete lupkanje ispod vozila, naročito kad prelazite preko neravnina: Moguće da je do amortizera i sistema za suspenziju. Ukoliko zvuk dopire iz zadnjeg dela vozila, moguće je da Vam je labav auspuh ili prigušivač.

Molimo Vas da imate na umu da su navedena objašnjenja generalizovana i da se za preciznu dijagnostiku konsultujete sa Vašim mehaničarem. Slobodno nas kontaktirajte ukoliko imate predlog teme o kojoj biste voleli da saznate više.