Skip to content

Čujete li nešto čudno? Evo šta Vam auto poručuje

Čujete li nešto čudno? Evo šta Vam auto poručuje

 

Verovatno već prepoznajete uobičajene zvuke koje Vaš automobil proizvodi kada je sve u redu. Međutim, šta činiti kada se pojave čudni zvuci? U ovoj temi ćemo pokušati da Vam približimo na kakav bi kvar ili smetnju mogao da se odnosi određeni zvuk.

Piskav zvuk koji prestane kada ugasite motor: Prilagodite ili zamenite kaiš. Kaiš bi trebalo da ima elevaciju od oko 1 cm i ne sme biti pohaban, ispucao niti izlizan sa unutrašnje strane.

Kontinuiran piskav zvuk koji koji se može nastaviti i nakon gašenja motora: Proverite zatvarač hladnjaka. Možda se izlizala guma na dihtungu.

Ritmično “kuckanje” u gornjem delu motora dok automobil radi u stanju mirovanja: Moguće je da je u pitanju motorno ulje u nedovoljnoj količini. Ugasite motor. Sačekajte deset minuta da se motor ohladi, a zatim proverite nivo ulja. Ukoliko je ulje u redu, verovatno će mehaničar morati da proveri ventile.

Naš video tutorijal Vam može pomoći ukoliko niste sigurni kako da proverite nivo ulja u motoru.

KLIKNITE I SAZNAJTE VIŠE
 

Čujete li nešto čudno

Nivo ulja možemo meriti samo ako smo sačekali dovoljno dugo da se ulje ocedi i slije u karter.

Glasno, "metalno" kucanje motora: Zaustavite vozilo i pozovite servis. Izvor ovog zvuka može biti labava klackalica. Međutim, ukoliko je u pitanju labav ležaj ili neispravan klip, to može dovesti do kvara motora.

Ritmično, “metalno” kuckanje koje prati ubrzanje motora: Može biti rezultat korićšenja goriva sa neodgovarajućom oktanskom vrednošću.

Čujete da motor radi i nakon gašenja: Ovo se dešava automobilima koji imaju karburtore. Obično je uzrok loše naštelovano paljenje.

Zviždanje ispod haube: Proverite creva i da li nešto curi. Ako zviždanje dolazi iz unutrašnjosti kabine, verovatno propuštaju gume oko stakala.

Motor radi u nepravilnom ritmu dok je automobil u stanju mirovanja: Isključite motor i probajte da definišete problem prateći savete u nastavku, imajući u vidu da se odnose na stariju generaciju automobila. 

  • Proverite da li su kablovi koji vode do svećica neoštećeni i da li se neki izvukao.
  • Skidajte jednu po jednu svećicu kako biste proverili da li su čiste i da li su dobro zavrnute. Zamenite sve koje su oštećene ili pregorele.
  • Ukoliko problem nije do svećica, neka Vam mehaničar proveri sistem za paljenje elektronskim putem.

Upaljen motor se čuje glasno dok je automobil u stanju mirovanja: Ako je u pitanju automobil starije generacije neka Vam tehničar proveri kompresiju u svakom od cilindara.

Vaš auto proizvodi veliku buku: Verovatno je uzrok rupa u prigušivaču. Zamenite ga odmah.

Na krivinama čujete zujanje ili “cviljenje”: Kod starijih automobila je ovo znak da su se izlizali ležajevi točkova.

Gume proizvode čudan zvuk u pravilnom ritmu prilikom vožnje: Proverite koliko su napumpane gume, koliko su izlizane i da li su točkovi izbalansirani.

Čujete li nešto čudno? Evo šta Vam auto poručuje

Prateći preporuke proizvođača kada je u pitanju pritisak, posebnu pažnju obratite na uslove korišćenja kao što su opterećenje, brzina itd.

Čujete “cviljenje” prilikom kočenja: Verovatno ste istrošili kočione pločice. Zamenite ih što pre.

Čujete lupkanje ispod vozila, naročito kad prelazite preko neravnina: Moguće da je do amortizera i sistema za suspenziju. Ukoliko zvuk dopire iz zadnjeg dela vozila, moguće je da Vam je labav auspuh ili prigušivač.

Molimo Vas da imate na umu da su navedena objašnjenja generalizovana i da se za preciznu dijagnostiku konsultujete sa Vašim mehaničarem. Slobodno nas kontaktirajte ukoliko imate predlog teme o kojoj biste voleli da saznate više.

 KONTAKTIRAJTE NAS ILI NAM POSTAVITE PITANJE