Kako da vozite automobil u rikverc?

Kako da vozite automobil u rikverc?

 

Koliko puta ste čuli vozače da kažu: Jao, samo da ne moram da vozim u rikverc! Nesigurnost pri izvođenju ovog manevra neretka je pojava, koja se, na sreću, uz vežbu brzo otklanja. Zato, ako spadate u grupu vozača koji nerado ubacuju menjač u rikverc, sigurni smo da ćete uz naše savete prevazići strah od vožnje unazad, te da ćete upotpuniti arsenal svojih vozačkih veština. Pa, da krenemo...

  • Savladajte kružni tok prateći ovih nekoliko saveta

Podesite sedište

Pre nego što uopšte pokrenete automobil, prilagodite sedište svojim potrebama tako što ćete podesiti njegove visinu, udaljenost od volana i naslon.

Visina sedišta treba da bude tolika da vam, kada držite volan, šake budu otprilike u ravni s ramenima. Sedište odmaknite od volana toliko da vam, kada ga uhvatite, ruke budu blago savijene, a da stopalima lagano možete da dosegnete i PRITISNETE pedale za kvačilo, kočnicu i gas. Naslon sedišta BLAGO iskosite, ali nikako više od 30 stepeni.

Imajte na umu da će vam pri vožnji u rikverc telo biti zarotirano nadesno, budući da će vam glava biti okrenuta unazad, te podesite sedište u skladu s tom pozom, odnosno približite ga MALO volanu. Kada završite s vožnjom u rikverc, vratite sedište u poziciju za vožnju unapred.

Podesite spoljne retrovizore

Pojedini vozači, pre nego što krenu u rikverc, odlučuju se da spuste spoljne retrovizore kako bi videli zadnje točkove automobila, dok ih drugi ostavljaju u položaju u kojem se nalaze i pri vožnji unapred. Ovo je stvar ličnih preferenci i iskustva.

Kako da vozite u rikverc

 

Kako postajete iskusniji kao vozač, imaćete manju potrebu za prilagođavanjem spoljnih retrovizora vožnji u rikverc, te ćete na kraju doći do nivoa kada uopšte nećete morati da ih prilagođavate. Ipak, dok se to ne dogodi, ako pomerite spoljne retrovizore za vožnju u rikverc, nemojte da zaboravite da ih kasnije vratite u položaj za vožnju unapred.

Dok vozite u rikverc, bacite pogled u oba spoljna retrovizora na svakih par trenutaka radi kompletnog pregleda situacije. Budući da vam je glava okrenuta unazad, a samim tim i telo zarotirano nadesno, ovo može da predstavlja izazov za manje iskusne vozače, ali kao što smo na početku rekli - vežbom do savršenstva.

Spoljni retrovizori naročito su korisni kada skrećete u rikverc, budući da pružaju pregled ćoškova, ali i objekata, vozila i pešaka koji se nalaze na njima.

Ubacite menjač u rikverc

Logično, zar ne? Da biste vozili unazad, morate da ubacite menjač u brzinu za vožnju unazad. Savremeni automobili, koji imaju 6 brzina, uglavnom imaju oprugu ili dugme ispod glave menjača, koje morate da podignete ili pritisnete da biste ubacili menjač u rikverc. U svakom slučaju, pogledajte gde se nalazi brzina za vožnju unazad na menjaču, pritisnite kvačilo i ubacite menjač u rikverc.

Ako vozite automatik, pogledajte gde se nalazi završetak za rikverc, pritisnite kvačilo i ubacite menjač u navedeni završetak.

Zauzmite odgovarajući položaj

Zarotirajte telo nadesno, levom drukom držite volan, desnu ruku postavite na suvozačevo sedište i okrenite glavu unazad.

Mnogi savrmeni automobili imaju ugrađene kamere pozadi, koje omogućavaju njihovim vozačima pregled situacije iza automobila. Ako ste jedan od vozača koji poseduje navedenu tehnologiju u svom automobilu, umesto okretanja i gledanja preko ramena, koristite usluge displeja za kameru, naravno, u kombinaciji sa spoljnim retrovizorima, radi kompletnog pregleda situacije.

Kako da vozite automobil u rikverc?

 

Ne krećite dok se ne uverite da je put iza vas čist, odnosno da nema vozila koja se isparkiravaju ili pešaka koji prelaze ulicu, a ako ih i ima, pre nego što krenete, uverite se da su na BEZBEDNOJ razdaljini od vas.

Krenite polako i vozite polako

Nakon što ste se okrenuli i uverili da je situacija bezbedna za vožnju u rikverc, krenite POLAKO unazad. Imajte na umu da je rikverc najjača brzina, te da svako naglo davanje gasa može prouzrokovati jači start od planiranog, a samim tim i sudar s drugim vozilom, pešakom ili objektom.

Nastavite da vozite POLAKO, prateći razvoj događaja iza vas iz položaja s telom zarotiranim nadesno i glavom okrenutom unazad, bacajući poglede u spoljne retrovizore.

Naučite da desno nije levo, a da levo nije desno

Opet logično, je li tako? Iznenadili biste se koliko vozača misli da će, kada voze u rikverc i okrenu volan nadesno, automobil skrenuti levo. Naravno, to je NETAČNO. Pojedini vozači stiču ovakav utisak verovatno zbog toga što posmatraju ponašanje prednjeg dela automobila, a ne pravac kretanja kompletnog vozila.

Naime, kada vozite u rikverc i okrenete volan nadesno, prednji točkovi se takođe okreću nadesno, usmeravajući zadnji deo automobila u desnu stranu. Samim tim, prednji deo automobila prati kretanje zadnjeg dela automobila, pomerajući se u levu stranu.

Ista stvar je i s okretanjem volana nalevo. U tom slučaju, i prednji točkovi okreću se nalevo i usmeravaju zadnji deo automobila u levu stranu, pomerajući prednji deo automobila udesno.

Da pojednostavimo: ako vozite u rikverc i želite da idete u desnu stranu, okrenite POSTEPENO volan nadesno, a ako želite da idete u levu stranu, okrenite POSTEPENO volan nalevo.

Zaustavite automobil na vreme

Kada se približite željenoj tački, pritisnite kočnicu i zaustavite automobil. Ne čekajte do poslednjeg trenutka da zakočite, jer vrlo lako može da se dogodi da loše procenite razdaljinu između vašeg automobila i objekta ili vozila koji se nalaze iza vas, te da udarite u njih.

Mnogi savremeni modeli automobila poseduju senzore za parkiranje, koji se oglašavaju kada se približite drugom vozilu ili objektu, što znači da, ako vozite jedan od tih modela, znaćete kada je vreme da zakočite osluškujući navedene senzore.

parkng senzori

 

A sada, vreme je da stečena saznanja primenite u praksi. Pronađite parking s malo automobila i uvežbajte vožnju u rikverc do perfekcije.

Nadamo se da Vam je ovaj članak bio koristan. Za sva pitanja, nedoumice i predloge, budite slobodni da nas kontaktirate.

Total kontakt